Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Само 20% от хората с достъп до интернет у нас пазаруват онлайн. Това съобщи Валентин Кунторов, маркетплейс директор на eMAG за България, в предаването "Бизнес среща“ по Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му малко под 41 млн. лв. е стойността на поръчаните продукти в рамките на Черния петък от сайта за електронна търговия eMAG.

Кунторов определи eMAG като пионер по отношение на Черния петък. Той отбеляза, че данните от деня тази година се равняват на тези, които компанията отчита през един средностатистически месец. "Ръстът на поръчките на годишна база през тазгодишния Черен петък е 9%, този на трафика е 11%", обясни той.

Гостът добави, че най-продавани като бройки са били детските играчки, а като стойност обичайно водещи са телефоните, телевизорите и техниката като цяло.

Той разясни, че стоките за дома се радват на все по-засилен интерес. По думите му онлайн потребителите у нас се учат – те вече гледат ревютата на продукта, коментарите. "Клиентите все по-често подреждат продуктите в дадена категория по рейтинг, когато ги разглеждат, а не по цена", добави той.

Според него обаче пазарът у нас не следва особено световните тенденции заради все още малкия брой хора, пазаруващи онлайн. Кунторов изрази мнение, че е озадачаващо, че само 20% от хората с достъп до интернет пазаруват онлайн. 

"Като достъп до интернет сме на едно от първите места, но като онлайн пазаруване с Румъния сме на последните места в Европа", даде за пример той.

Цялото видео гледайте на сайта на  Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase